Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebooktool zet foute banken te kijk

Dat social media effect hebben op de reputatie van bedrijven is voor de meeste marketeers en directies inmiddels wel duidelijk. Daarom monitoren veel bedrijven hun social media imago zorgvuldig en zetten ze ook specialisten in om waar mogelijk bij te sturen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Sommige banken kunnen het komende weken druk krijgen met dat klusje, want een coalitie van actiegroepen tilt social media mobilisatie slim naar een hoger plan. Ze introduceren een Facebooktool dat Facebookgebruikers voedt met informatie over het beleggingsbeleid van hun bank en daaraan gekoppeld meteen de mogelijkheid biedt om de opgedane kennis onder vrienden te verspreiden of te vertalen in een venijnig bericht aan de bank in kwestie.

Het Facebooktool heet Timeline en is een coproductie van Upact, Oxfam Novib, Amnesty International, Milieudefensie, FNV, Dierenbescherming en PAX (voorheen IKV Pax Christi).

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in