Facebooktool zet foute banken te kijk
Dat social media effect hebben op de reputatie van bedrijven is voor de meeste marketeers en directies inmiddels wel duidelijk. Daarom monitoren veel bedrijven hun social media imago zorgvuldig en zetten ze ook specialisten in om waar mogelijk bij te sturen.
Sommige banken kunnen het komende weken druk krijgen met dat klusje, want een coalitie van actiegroepen tilt social media mobilisatie slim naar een hoger plan. Ze introduceren een Facebooktool dat Facebookgebruikers voedt met informatie over het beleggingsbeleid van hun bank en daaraan gekoppeld meteen de mogelijkheid biedt om de opgedane kennis onder vrienden te verspreiden of te vertalen in een venijnig bericht aan de bank in kwestie.
Het Facebooktool heet Timeline en is een coproductie van Upact, Oxfam Novib, Amnesty International, Milieudefensie, FNV, Dierenbescherming en PAX (voorheen IKV Pax Christi).
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee