Geld terug in de winkel via de pinpas
Nederlandse banken introduceren het 'retourpinnen' op verzoek van winkeliers. Volgens Detailhandel Nederland hoeven winkels daardoor minder wisselgeld in kas te hebben. Dat is veiliger voor winkelier, medewerker en klant, is de redenering. De dienst wordt nu alleen nog aangeboden aan winkeliers die klant zijn bij de Rabobank. ABN Amro en ING volgen later dit jaar.
Voor consumenten maakt het niet uit bij welke bank zij een rekening hebben. De enige voorwaarde is dat de aankoop oorspronkelijk ook met een pas is afgerekend.
Simpele handeling voor terugboeken
"Het is heel eenvoudig. Stel je hebt een spijkerbroek gekocht en die wil je terugbrengen naar de winkel'', legt een woordvoerster van de Rabobank uit. "Dan steek je je bankpas in de betaalautomaat. De winkelier vult een wachtwoord in. Vervolgens bevestig jij het bedrag dat je terug moet krijgen en de volgende dag is het op je rekening bijgeschreven.''
Klanten krijgen van de winkelier een ondertekende retourpinbon mee als bewijs.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee