Google draaide miljoenen advertenties de nek om
Het aantal van 780 miljoen is fors hoger dan de jaren daarvoor. In vergelijking met 2014 is er zelfs sprake van een groei met bijna 50 procent. "Het aantal slechte advertenties houdt natuurlijk gelijke tred met het totaal aantal advertenties dat we laten zien. Als dat stijgt, dan neemt de hoeveelheid rommel ook toe", zegt Tom Siegel, vice president van Google’s Trust & Security group.
Stijgende lijn
De aantallen verwijderde advertenties van de afgelopen jaren zien er zo uit:
- 2015 - 780 miljoen
- 2014 - 524 miljoen
- 2013 - 350 miljoen
- 2012 - 220 miljoen
De weggehaalde advertenties gingen bijvoorbeeld over de verkoop van nagemaakte software of andere producten die niet legitiem waren. Ook advertenties die alleen maar als doel hadden om kliks te verzamelen en dan cookies te plaatsen werden verwijderd.
Geen 100% dekking
Google gebruikt een geautomatiseerd sleepnet om de verdachte advertenties op te sporen. Dit proces is niet geheel zonder fouten, wat betekent dat een deel van de nep-reclame alsnog blijft staan. Google geeft geen cijfers over de percentages die aan detectie ontsnappen. Meer informatie is hier te zien.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee