Overslaan en naar de inhoud gaan

Google gebruikt vanaf vandaag aanbevelingen gebruikers in advertenties

De aangepaste gebruiksvoorwaarden waarmee dit voor Google mogelijk wordt, gaan vandaag in. Dat betekent dat het bedrijf vanaf nu de gebruikersnamen, foto’s en aanbevelingen zoals +1-ratings op Google Plus in advertenties kan laten gebruiken. Google Plus heeft nu rond de 200 miljoen actieve gebruikers. Google probeert het gebruik ervan te stimuleren, onder meer door YouTube eraan te koppelen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Google Plus-gebruikers kunnen hun settings via opt-out aanpassen als ze niet willen dat hun gegevens hiervoor gebruikt worden.

Facebook

Google volgt hiermee Facebook, dat check-ins en likes verkoopt in zijn Sponsored Stories-programma. Dat stuitte bij de introductie op protesten van privacystrijders. Facebook biedt in tegenstelling tot Google geen opt-out-mogelijkheid.

Google lijkt geleerd te hebben van de ervaringen van Facebook, dat gebruikers slecht informeerde over zijn Sponsored Stories-programma. Dat kwam het bedrijf op een rechtszaak te staan, waarbij geschikt werd voor 20 miljoen dollar.

Volgens nieuwsdienst Reuters verdiende Facebook tussen januari 2011 en augustus 2012 ruim 230 miljoen dollar aan het Sponsored Stories-programma.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in