Overslaan en naar de inhoud gaan

Google introduceert 'femoji's'

Google was van mening dat het bestaande aanbod aan emoji's een te mannelijke bias had en dat met name vrouwen in werksituaties onvoldoende via de beschikbare emoji's werden verbeeld.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Google reageert met deze actie op een opinie-stuk in de New York Times, waarin Amy Butcher vaststelt dat vrouwen de grootste groep kostwinners zijn, maar dat het beste wat ze qua emoji-representatie kunnen krijgen een flamenco-danseres is. In rollen als medicus, hoogleraar, technicus of advocaat lijken vrouwen in de emoji-wereld niet voor te komen. En dat terwijl vrouwen wel de grootste gebruikers van emoji zijn. Volgens onderzoek van Procter & Gamble zou 82 procent van meisjes en vrouwen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar zich dagelijks van emoji's bedienen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in