Overslaan en naar de inhoud gaan

Google-thermostaat blijft vrij van advertenties

De medeoprichter van Nest, Tony Fadell, wil gelijk de commotie ontzenuwen die gisteren ontstond nadat Google in zijn financiële verslaglegging aan de beurstoezichthouder SEC, had gesuggereerd binnenkort op diverse huishoudapparatuur reclame te kunnen tonen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Hoewel Nest is overgenomen door Google, worden de twee als afzonderlijke bedrijven gerund. Van reclame op de Nest zal dan ook geen sprake zijn, stelt Fadell de kopers van een Nest-thermostaat gerust. "Nest heeft een bedrijfsmodel dat is gebaseerd op betaling vooraf, terwijl Google over het algemeen een advertentiemodel hanteert", stelt Fadell.

Tekst niet goed begrepen

Google had in de SEC-toelichting opgemerkt dat "binnen een paar jaar het bedrijf, maar ook anderen, advertenties kunnen plaatsen op koelkasten, dashboards, thermostaten, brillen en horloges om maar enkele voorbeelden te noemen." Google heeft inmiddels ook gemeld dat het bedrijf in gesprek is met SEC om de tekst in de documenten toe te lichten. Het zou niet gaan om Google's productplanning, maar meer een verklaring in algemene zin. Volgens Google is er nooit sprake van geweest dat er op de Nest-thermostaten reclame te zien zou zijn.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in