Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote merken aarzelend actief op Instagram

Uit onderzoek van TrackMaven blijkt dat 112 van de 500 grootste bedrijven actief is op Instagram, wat inhoudt dat ze in elk geval één foto of video op Instagram hebben gepost van half augustus tot half september 2013.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Het blijft echter voornamelijk bij foto's tot nu toe. In de afgelopen maand zijn slechts 74 filmpjes gepost door bedrijven uit de Fortune-lijst. Foto's leveren ook meer 'likes' op (37 per 1000 volgers) dan fillms (24 per 1000 volgers).

Even wennen

De onderzoekers wijten het schaarse gebruik van filmpjes aan de nieuwigheid. De mogelijkheid om die op Instagram te posten is nog tamelijk nieuw en de bedrijven lijken daardoor nog niet goed te weten wat ze er voor marketingdoeleinden mee kunnen doen.Dat vergt nog wel enige maanden, zo verwachten de onderzoekers.

TrackMaven zag wel een opvallend sterk verband tussen het gebruik van hashtags en het oogsten van 'likes'. Daar is echter wel weer een maximum aan; meer dan 5 moeten het er niet zijn.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in