Het opvallendste nieuws volgens Arda Gerkens
“Oke,” dacht ik, “Facebook wordt dus niet meer gebruikt in die generatie. Niet meer of nog niet?” Ik denk niet meer. Aan mijn zoon, die graag ondernemer wil worden, vroeg ik wat volgens hem dan de volgende stap was. Daar kwam hij nog niet zo goed uit, dus dacht ik dat een visionair man als Horowitz het antwoord wel zou hebben.
Helaas kwam ik bedrogen uit. Horowitz klaagt over het feit dat Facebook minder gerichte advertenties plaatst dan zij met Google+ willen doen. Google+ heeft zijn voordelen, vooral met de hangout, maar sorry Horowitz, Google+ is too little too late.
Google had er beter aan gedaan iets te ontwikkelen voor de volgende generatie, in plaats van energie te moeten blijven steken in een Facebook+, die nooit goed van de grond zal komen. Want geen consument kiest voor een socialmedia-platform dat zijn advertenties beter afstemt op de gebruiker.
Sterker nog, hoe beter Google+ afstemt, hoe meer zij mijn data bekijkt. Dat is zeker niet wat ik wil. En bovendien, met deze feestdagen word ik graag verrast met een onverwachte advertentie om mijn verlanglijstje aan te vullen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee