Het opvallendste nieuws volgens Bas van der Veldt
Een leuke toepassing van technologie en een mooie kans voor marketeers. We zien al een hele tijd de verschuiving van push-marketing naar permission-based marketing. Het is in deze tijd eigenlijk raar dat je reclame nog steeds massaal door je strot geduwd krijgt op basis van wat de adverteerder wil verkopen. Het zou fijn en efficiënter zijn als er aan mij gevraagd zou worden: waar ben je nu naar op zoek? Door dit soort technologie goed en relevant toe te passen kun je zeker toegevoegde waarde bieden voor de consument.
Niet alleen in marketing en bij spelletjes is dit soort slimme technologie toe te passen. Het is ook zakelijk in te zetten. Zelf hebben wij de Kinect onlangs ingezet in ons theater door met handbewegingen een digitaal kraslot open te ‘krassen’. Een concrete toepassing die behalve dat hij leuk is ook inspirerend werkt op alle aanwezigen.
Als je erover nadenkt is het vreemd dat we nog steeds losse apparaten zoals een muis en een afstandbediening nodig hebben om computers of andere elektronica te bedienen. Het is een kwestie van tijd voordat we slimme computers, televisies en overige randapparatuur besturen met stem en gebaren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee