Intelligent Agent kijkt mee in het pashokje
Bij binnenkomst worden klanten verwelkomd met grote spiegels die tegelijk een touchscreen zijn. Al bladerend op dit scherm kunnen de klanten hun keuze maken uit de collectie. Nadat deze is gemaakt, hoeft de klant niet meer zelf de juiste maat te zoeken, lastige verpakkingen open te maken en in de weer te gaan met spelden en karton in de paskamer. Aanklikken van de gewenste modellen is voldoende. Met een kop koffie en een praatje kan even worden gewacht tot het winkelpersoneel alles in de paskamer heeft klaargelegd.
Alle keuzes opgeslagen in een klantprofiel
Ook in de paskamer is een interactieve spiegel waarmee bijvoorbeeld het licht in de kamer kan worden aangepast aan verschillende gebruiksmomenten van de kleding. De spiegel assisteert daarbij met advies en suggesties. Bovendien komen alle kleding en accessoires in een digitaal profiel zodat deze naderhand nog eens bekeken kunnen worden op een scherm in de winkel of thuis. Afrekenen kan met PayPal, het dochterbedrijf van eBay. Ondertussen krijgt de winkelier een haarfijn inzicht in de voorkeuren en het gedrag van zijn klanten.
eBay is niet de enige partij die IT inzet om winkelende klanten beter te kunnen volgen en de online- en offline-wereld te koppelen. Zo startte de Bijenkorf onlangs een experiment met iBeacons en zette het winkelbedrijf displays in waarop de kleding op een afbeelding van de klant wordt geprojecteerd om het proces van passen te vereenvoudigen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee