Overslaan en naar de inhoud gaan

LinkedIn maakt zich op voor een make-over

LinkedIn heeft bij een deel van zijn circa 160 miljoen deelnemers al wijzigingen in de homepage aangebracht. Het doel van de vernieuwingsoperatie is mensen gedurende langere tijd te boeien op het platform. LinkedIn heeft niet te klagen over populariteit onder de doelgroep maar de deelnemers komen niet heel frequent op de site en zijn doorgaans ook snel weer verdwenen. Dat staat in schril contrast met sociale netwerken als Facebook en het maakt het platform minder interessant voor adverteerders.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Een van de veranderingen op de site is de nieuwe menubalk, die meebeweegt wanneer de bezoeker over een pagina naar beneden gaat. Daarmee maakt LinkedIn het makkelijker bijvoorbeeld een nieuw bericht aan te maken vanaf elke plaats op de pagina.

Betere mogelijkheden met foto's

Ook komt er de mogelijkheid grotere, betere foto's op de pagina's te plaatsen. De sectie waarin de site toont wie recent de pagina van de bezoeker heeft bezocht, krijgt meer mogelijkheden. Zo is het mogelijk van daaruit direct de betreffende persoon een berichtje te sturen of uit te nodigen als nieuw contact.

LinkedIn voerde onlangs een beperking door van het automatisch doorplaatsen van Twitterberichten. Die mogelijkheid creëerde weliswaar veel 'content' op het platform, maar bleek vaak niet relevant voor de bezoekers, waardoor het lastiger werd de wel gewaardeerde informatie te vinden. Bovendien verwacht LinkedIn dat deelnemers nu het eigen reactiekanaal meer gaan gebruiken.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in