Medewerkers erkennen concentratieverlies door sociale media
De online poll is zeker niet representatief, stelt Adecco zelf in het persbericht dat het aan de uitkomsten wijdt. Het noemt de uitkomst echter wel 'verrassend'. De reden? De website van Adecco wordt vooral bezocht door de generatie werknemers 'voor wie Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram er net zo bij horen als eten en drinken'. "Dat juist deze generatie concentratieverlies door social media erkent, lijkt aan te geven dat werkgevers zich terecht zorgen maken, zoals Bakas waarneemt."
'Nationale afwijjking'
De Nederlandse fascinatie met communicatiemiddelen noemt Bakas een `nationale afwijking'. De beheersing van e-mailverkeer en de beperking van toegang tot social media zijn volgens hem van nationaal belang. Die stelling onderbouwt hij met Amerikaans onderzoek. Het duurt gemiddeld 23 minuten voor je de draad van de werkzaamheden weer te pakken nadat je in je werk gestoord wordt. Kantoormedewerkers worden gemiddeld om de drie minuten door een prikkel van buitenaf in hun werk gestoord worden. Zorgen voor een werkomgeving waarin medewerkers taken ongestoord kunnen afhandelen, heeft dan zeker zin.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee