Overslaan en naar de inhoud gaan

Onlinebestedingen verder opgelopen

Bij webwinkels werd meer dan 53 miljoen keer iets besteld, blijkt uit een vadaag gepubliceerd onderzoek in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels. De onlinemarkt is hiermee goed voor 18 procent van alle bestedingen in Nederland.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Meer producten, minder diensten

De aankopen van fysieke producten, zoals kleding, telefoons en speelgoed, lieten een opvallende groei zien in het afgelopen halfjaar van 17 procent. Aan diensten (tickets voor attracties en evenementen, vlieg- en pakketreizen en verzekeringen) werd juist 3 procent minder besteed. Dat kwam volgens de onderzoekers vooral door een terugloop in de online bestedingen aan nieuw afgesloten verzekeringen.

De brancheorganisatie voorziet dat de aankopen via internet in heel 2014 uitkomt op 13,5 miljard euro, een groei van 6 procent vergeleken met vorig jaar. Nederland telde in de eerste helft van dit jaar 11,76 miljoen online kopers. Dat betekent dat 85 procent van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder in de afgelopen periode minimaal één online aankoop deed.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in