Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame op Twitter moet netter

Ook mogen adverteerders niet langer negatieve reacties schrappen op hun eigen internetforum zodat er een misleidend beeld ontstaat. De spelregels treden op 1 januari in werking. Als adverteerders de regels niet naleven, kunnen consumenten een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. De regels gelden voor het hele adverterend bedrijfsleven.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Meer duidelijkheid

"Het is voor consumenten soms volstrekt onduidelijk dat bedrijven betalen voor berichten op social media. De code verbiedt deze praktijk niet, maar verplicht je wel hier eerlijk over te communiceren, bijvoorbeeld door de hashtag #spon aan je bericht toe te voegen", liet directeur Prisca Ancion van de Stichting Reclame Code donderdag weten.

Reclame moet herkenbaar zijn, ook op sociale media. BN'ers die een product promoten en daarvoor in euro's of natura een vergoeding krijgen, dienen dit op te biechten. Bijvoorbeeld door te zeggen: "Ik kreeg deze tablet gratis om hem te testen."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in