Reclame op Twitter moet netter
Ook mogen adverteerders niet langer negatieve reacties schrappen op hun eigen internetforum zodat er een misleidend beeld ontstaat. De spelregels treden op 1 januari in werking. Als adverteerders de regels niet naleven, kunnen consumenten een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. De regels gelden voor het hele adverterend bedrijfsleven.
Meer duidelijkheid
"Het is voor consumenten soms volstrekt onduidelijk dat bedrijven betalen voor berichten op social media. De code verbiedt deze praktijk niet, maar verplicht je wel hier eerlijk over te communiceren, bijvoorbeeld door de hashtag #spon aan je bericht toe te voegen", liet directeur Prisca Ancion van de Stichting Reclame Code donderdag weten.
Reclame moet herkenbaar zijn, ook op sociale media. BN'ers die een product promoten en daarvoor in euro's of natura een vergoeding krijgen, dienen dit op te biechten. Bijvoorbeeld door te zeggen: "Ik kreeg deze tablet gratis om hem te testen."
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee