Overslaan en naar de inhoud gaan

Reputatieschade via sociale media pakt duur uit

Dat bedrag noemt Microsofts chief online safety officer Jacqueline Beauchere in een blog op Technet. Ze ontleent haar cijfer aan Microsofts jaarlijkse onderzoek naar risico's op internet. De resultaten daarvan worden gepubliceerd in de Computing Safety Index.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Volgens Beauchere suggereren de onderzoeksresultaten dat de sociaalgerichte activiteiten op internet heden ten dage de grootste risico's voor internetters in zich bergen. Het repareren van persoonlijke dan wel beroepsmatige reputatieschade zou in 2013 6 miljard dollar hebben gekost.

Beauchere noemt voor beroepsmatig geleden schade ook wat cijfers per land. In de VS is de schade van een incident het grootst, met een bedrag van 2600 dollar gemiddeld per geval. In Canada kost zo'n incident het slachtoffer maar 484 dollar. Nederland noemt ze niet, maar in België zou de schade per incident op 1979 dollar gemiddeld per geval liggen.

Hoe Microsoft de schade heeft berekend, wordt in Beaucheres blog niet uit de doeken gedaan. Wel is duidelijk dat naast rechtstreeks financiële uitgaven ook het tijdverlies is meegerekend.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in