Overslaan en naar de inhoud gaan

Retailers moeten meer innoveren

Dat blijkt uit onderzoek onder bijna 100 retailmarketeers. Het onderzoek is uitgevoerd door Snakeware, bureau voor digitale media en marketingvakblad Adformatie. Dat gebrek aan innovatie wordt gezien als het grootste gevaar voor het voortbestaan van de retailbedrijven. Ook de opkomst van online winkelen is een bedreiging, maar tegelijkertijd kan het tot kansen leiden. Daarom is een verdere digitalisering hard nodig maar ook een goede combinatie van online en offline verkoop.
Innovatie
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

De verdere digitale transformatie is in alle vitale bedrijfsonderdelen nodig, maar raakt vooral de marketingfunctie en de logistieke functie.De inkoopfunctie krijgt daar pas op iets langere termijn mee te maken.

De online verkoop bedraagt volgens de respondenten nu nog hoogstens 10 procent van de totale verkoop. Dat zal volgens bijna een derde van de ondervraagden volgend jaar echter al zijn toegenomen tot tussen de 11 en 30 procent. De meeste retailorganisaties (35 procent) zetten nu de eerste stappen naar een hybride verkoopmodel waarbij online en offline verkoop worden gecombineerd. Voor ruim een kwart van de retailers geldt nu al dat ze ongeveer vergelijkbare omzetten behalen uit online en offline verkoop.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in