Overslaan en naar de inhoud gaan

SalesForce verbetert CRM met data-analyse

De nieuw toegevoegde module draagt de naam Salesforce Marketing Cloud Predictive Decisions. Het biedt de gebruiker de mogelijkheid m 'beslissingen te nemen op basis van voorspelde parameters'. In de praktijk betekent dat, dat via het CRM-systeem snel tegemoet kan worden gekomen aan wensen van de klant.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Persoonlijke benadering

Het wordt bijvoorbeeld mogelijk om een klant persoonlijk te benaderen, op basis van zijn of haar surfgedrag. Na analyse van die gegevens wordt duidelijker waar de belangstelling van de klant naar uit gaat. Via de algoritmes kan dat worden vertaald naar een campagne die persoonlijk is voor een bepaalde klant.

Rekenwerk

Met Predictive Decisions kan een marketeer zowel anonieme als bekende klantprofielen continu updaten, zodat hij precies weet wat de voorkeuren van elke individuele klant zijn. Geavanceerde algoritmes doen vervolgens voorspellingen over welke content, product of aanbieding het best kan worden gepresenteerd.

"Met de introductie van Predictive Decisions geven we marketeers de mogelijkheid data science te gebruiken om betere resultaten te behalen", stelt Scott McCorkle, CEO van Salesforce Marketing Cloud.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in