Overslaan en naar de inhoud gaan

Storing bij iDeal is voorbij

Vanaf ongeveer 10 uur lukten de betalingen van klanten van de ING, ABN Amro en de Rabobank niet, als zij in een op iDEAL aangesloten webwinkel een aankoop deden. iDEAL wordt veel gebruikt door mensen die bij webwinkels bestellen en vervolgens ook online afrekenen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Volgens een woordvoerster van ABN Amro was er sprake van een technische storing. ING, ABN Amro en de Rabobank maken gebruik van hetzelfde 'platform' voor het financiële verkeer met de webshops. Vandaar dat zij alle drie last hadden van de storing.

Rond twaalf uur was het euvel weer verholpen. Klanten van andere banken hebben vermoedelijk geen last gehad van de problemen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in