Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter trekt advertentie razendsnel terug

De Britse epilepsievereniging Epilepsy Action trok snel aan de bel bij Twitter na het zien van de advertenties. Mensen die lijden aan foto-sensitieve epilepsie kunnen door het kijken naar zo'n flikkerend videofragment een aanval krijgen. Die aandoening komt in het Verenigd Koninkrijk voor bij ongeveer 1 op de 3500 mensen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Excuses

Twitter heeft de advertenties meteen weggehaald en excuses aangeboden voor het onbedoeld blootstellen van mensen aan gevaarlijke filmpjes. Volgens de Britse Advertising Council is er een regel, dat reclameboodschappen dergelijke flikkerende beelden niet mogen bevatten.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in