Via sociale media is iedereen op te sporen
Verschillende gebruikers
De onderzoekers zijn er in geslaagd om verschillende soorten gebruikers met deze methode op te sporen. Het gaat dan bijvoorbeeld om gebruikers van Netflix of passagiers in een taxidienst zoals Uber. De bevindingen van het team zijn deze week gepresenteerd op de World Wide Web Conference in Montreal.
Locatiedata
De 'geotagging' is een ware openbaring waar het gaat om het identificeren van afzonderlijke gebruikers. Als iemand op het ene sociale kanaal een foto plaatst (met metadata waaruit de locatie kan worden afgelezen) en op een ander melding maakt dat hij ergens heeft ingechecked, dan zijn de twee vermeldingen van de locatie bekend.
Patroonherkenning
Er wordt gebruik gemaakt van algoritmes die patronen herkennen. Daarmee kan een individuele gebruiker worden getraceerd. Om een voorbeeld te geven: met slechts 4 credit card-betalingen is het mogelijk om één individu te halen uit een brij van miljoenen transacties, aan de hand van locatiegegevens van de telefoon van de gebruiker. De onderzoekers hebben samengewerkt met een team van Google.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee