Overslaan en naar de inhoud gaan

Webshopper vooral 's avonds actief

Dit wil ziet zeggen dat het e-commerce gebied gedurende de dag geheel stil ligt. Er wordt gedurende de dag via mobiele devices regelmatig in de etalages van de Nederlandse webwinkels gekeken, maar daadwerkelijke bestellingen worden pas in de avonduren geplaatst.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Strategie

Webwinkels zijn continu bezig met de optimalisatie van hun mobiele betalingsproces zodat ook via smartphones en tablets eenvoudig online aankopen kunnen worden gedaan. Deze positieve ontwikkeling heeft op Nederlandse shoppers nog weinig invloed. Uit het onderzoek blijkt dat 65 procent een online bestelling liever op laptop of PC voltooit.

Liever in de avonduren

Daarnaast is er een duidelijke voorkeur zichtbaar in het tijdstip waarop aankopen via het internet worden gedaan; 66 procent van de respondenten geeft aan het liefst in de avond te shoppen, de resterende 34 procent winkelt liever overdag online. Het is vooral een tijdskwestie, omdat mensen het overdag druk hebben. Even het aanbod van een webwinkel bekijken lukt tijdens de werkdag wel, maar echt kopen gebeurt dan niet.

Onderzoek

Het onderzoek van JouwAanbieding.nl is onlangs afgenomen onder 500 leden en niet-leden van de website. De leeftijd van de respondenten varieert van 20-70 jaar, waarbij de leeftijdscategorie 20-30 jaar het sterkst is vertegenwoordigd.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in