Websites stellen tabletgebruikers vaak teleur
Crashes zijn ook een bron van ergernis bij het bezoeken van websites. 44 procent heeft daarmee te maken gehad. Andere veelvoorkomende ergernissen bij tabletgebruikers zijn problemen met bepaalde functies van de websites (42 procent) en problemen met het format van de sites (40 procent).
Slecht presteren wordt afgestraft
De tabletgebruikers zijn niet erg vergevingsgezind, als het op dit soort problemen aankomt:
- 46 procent van de tabletgebruikers die een slechte ervaring heeft met een website, gaat naar een concurrerende website.
- Als een website niet naar wens functioneert, is 35 procent van de tabletgebruikers niet van plan om de site nog een keer te bezoeken vanaf een ander platform zoals een computer.
- Nog niet de helft van de tabletgebruikers is van zins om een slecht werkende website een tweede of desnoods een derde kans te gunnen.
- 33 procent van de tabletgebruikers acht het onwaarschijnlijk dat ze iets kopen van een bedrijf met een problematische website.
Omzet laten liggen
"Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat bedrijven niet voldoen aan de hoge verwachtingen van de tabletgebruikers. Omdat tabletgebruikers verantwoordelijk zijn voor de meeste internetaankopen, laten bedrijven dus een aanzienlijke omzet liggen als hun website niet is afgestemd op mobiele apparaten zoals de iPad", constateert Geert Speltincx, managing director van Compuware in Nederland.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee