Apple en IBM geven iPhone en iPad waarde met zakelijk apps
Het eerste resultaat krijgt vorm in 10 apps voor de transportsector, detailhandel, telecommunicatie bedrijven, de financiële sector en de overheidssector. Het gaat daarbij volgens IBM's Bridget van Kralingen om 'slimme technologie op het snijpunt van big data en klanteninteractie'. Voorbeelden zijn:
- De Passenger +-app, die stewards in staat stelt om gedurende een vlucht boekingen van passagiers te wijzigen wanneer zij hun aansluiting dreigen te missen.
- De ‘Retention-app helpt verzekeringsagenten hun agenda’s te beheren, prioriteiten te stellen, transacties uit te voeren en routinetaken efficiënt uit te voeren zodat ze bestaande en potentiële klanten beter kunnen bedienen.
- De Expert Tech-app helpt technici in de telecomsector om hun afspraken beter voor te bereiden en problemen nauwkeuriger vast te stellen, om zo ze de tijdsduur van hun afspraken en follow-upbezoeken verminderen.
Verder zijn er onder meer apps die piloten helpen brandstof te besparen, financieel adviseurs op veilige wijze op locatie krachtige tools voor advisering van klanten beschikbaar stellen die ze normaal alleen op kantoor hebben, winkeliers en hun personeel helpen de voorraad beter te beheren en klanten te adviseren op basis van hun eerdere aankopen.
Apple Paul Schiller noemde de introductie van de 10 apps een grote stap voor iPhone en iPad in het bedrijfsleven.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee