'Freemium' apps leveren meeste geld op
Ondanks het veel grotere marktaandeel van Android haalt de App Store van Apple 67 procent van al het geld binnen. Gartner schat het totaal op 26 miljard dollar. 94 procent daarvan komt volgens Distimo van 'freemium'-apps als Candy Crush Saga (de op een na meest opbrengende app), die gratis gebruikt kunnen worden maar geld vragen voor extra mogelijkheden. Gartner daarentegen schatte het aandeel van freemium-apps in de inkomsten op slechts 17 procent.
Android-winkel Google Play groeit (van 30 naar 37 procent van de opbrengst), net als het aandeel van de Aziatische markten in de app store-inkomsten. Inwoners van de Verenigde Staten geven nog steeds het meeste uit, maar de tweede en derde plaats worden ingenomen door Japan en Zuid-Korea. App-ontwikkelaars die zich op Aziatische gebruikers richten hebben daar profijt van, getuige het succes van de meest winstgevende app Clash of Clans, nadat die een aantal Aziatische talen ging ondersteunen.
Alle apps in de top-10 van Apple zijn spelletjes; in Google Play zijn er nog een aantal messaging apps die veel geld opbrengen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee