IBM's Watson krijgt plek op Apple Watch
In een aantal apps is het zinvol om de analyse van Watson toe te voegen, stelt Kathryn White, Vice President for the IBM/Apple Partnership bij IBM. Ze geeft als voorbeeld de mogelijkheid consumententrends te voorspellen. "In een financiële app kan Watson visualiseren wat 'trending is, wat het marktsentiment is om de drager te helpen betere beslissingen te maken", zegt White. "In de loop van de tijd verbetert Watson zichzelf."
App kan helpen bij upselling
Ze noemt ook als voorbeeld de Ancillary Sale app die het cabinepersoneel van een luchtvaartmaatschappij gebruikt. De app suggereert de 'next best action' bij de verkoop van artikelen aan een passagier, gebaseerd op eerdere ervaringen met deze persoon. De luchtvaartmaatschappij kan daarmee zijn service niveau verbeteren.
De Watch-apps hebben wel beperkingen, laat White doorschemeren. Ze moeten taken kunnen uitvoeren binnen 15 seconden die niet meer dan één of twee handelingen vergen. Het hele interview met White is te lezen op de site van Computerworld.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee