Slack en Amazon nemen het samen op tegen Microsoft Teams
Slack wordt door zakelijke gebruikers met name ingezet om via tekst met elkaar te communiceren. Videobellen en gewoon bellen gebeurt echter veel minder via de dienst, maar met de nieuwe integratie kunnen deze functies wel flink verbeterd worden, schrijft The Verge. De migratie van de functies is al begonnen en Slack zoekt ook naar mogelijke nieuwe opties. Chime heeft namelijk meer opties dan Slack nu biedt voor video- en gewoon bellen. Zo wordt onder meer een optie voor transcripties bekeken.
Daarnaast beloven de twee partijen de integratie en interoperabiliteit voor functies als AWS Chatbot te verbeteren. AWS Chatbot is een dienst die notificaties verstuurt in Slack-kanalen voor AWS instances.
Over naar AWS
Een ander groot onderdeel van de samenwerking is dat AWS voortaan de cloudaanbieder naar keuze is voor Slack. De chatapp gaat clouddiensten gebruiken voor opslag, rekenkracht, database, security, analytics, machine learning en toekomstige functies.
Toch is dit volgens Brad Armstrong, vice president van business and corporate development bij Slack, geen grote omschakeling. "Het overgrote deel van onze dienst heeft altijd op AWS gedraaid", vertelt hij The Verge. De kans is nu echter veel kleiner dat het bedrijf in de toekomst toch nog bij concurrenten Google Cloud Platform of Microsoft Azure aanklopt voor diensten.
Vanuit Amazon is besloten dat alle werknemers Slack gaan gebruiken voor hun communicatie. Hoeveel van de 840.000 werknemers van Amazon op dit moment Slack gebruiken, is onbekend. Maar met het nieuwe besluit wordt Amazon de nieuwe grootste klant van Slack. Eerder was dat IBM, dat de chatdienst inzet voor zijn 350.000 werknemers.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee