KPN volhardt in beëindigen XS4ALL
Het actiecomité laat in een persbericht weten dat een delegatie van XS4ALL-sympathisanten deze week met KPN heeft gesproken. Daarbij hebben zij KPN "tevergeefs gevraagd" het besluit te herzien. Het Nederlandse telecombedrijf heeft eerder deze maand plots aangekondigd enkele merknamen te schrappen.
Protest en petitie
Daaronder ook de oer-internetprovider XS4ALL, die in 1998 door KPN is overgenomen maar die altijd een aparte, zelfstandige status heeft behouden binnen het telecomconcern. Naast XS4ALL gaan ook Telfort en Yes Telecom verdwijnen. KPN heeft bij de aankondiging gesteld dat klanten van die merken geen verandering zullen merken. De dienstverlening van de te schrappen entiteiten wordt overgeheveld naar het aanbod onder de KPN-vlag.
Dit plan is bij trouwe XS4ALL-klanten niet goed gevallen. De vervolgens opgestarte petitie 'XS4ALL moet blijven' heeft nu zo'n 45.000 handtekeningen binnengehaald en het bijbehorende actiecomité heeft een gesprek met KPN aangevraagd. Het telecombedrijf heeft vlot verklaard zeker in gesprek te willen gaan.
'Zorgen begrijpen'
Volgens het actiecomité levert dat vooralsnog niets op. In het persbericht spreekt 'XS4ALL moet blijven' van een 'starre opstelling' door KPN. Het bedrijf zou over het gesprek met het actiecomité stellen 'goed te hebben geluisterd naar de zorgen' en 'emoties over het op termijn uitfaseren van XS4ALL te begrijpen'. AG Connect heeft KPN om een directe reactie gevraagd.
Het actiecomité stelt dat het teleurgesteld is "dat KPN emoties lijkt te verwarren met betrokkenheid" en dat het bedrijf "de unieke waarde van XS4ALL niet inziet". De Nederlandse internetprovider van het eerste uur biedt namelijk niet slechts internettoegang, maar maakt zich ook hard voor digitale burgerrechten, zoals privacy. "De stelling dat er voor klanten niets zou veranderen is volgens het comité volstrekt niet haalbaar", aldus de protesterende XS4ALL-sympathisanten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee