XS4ALL-petitie passeert de 39.000 handtekeningen
De petitie 'XS4ALL moet blijven' is een reactie op een strategische bekendmaking van KPN. Het telecombedrijf gaat het merk XS4ALL schrappen, om zich meer op het hoofdmerk KPN te kunnen richten. Naast de naam van de Nederlandse oer-ISP voor consumenten laat KPN ook zijn merken Telfort en Yes Telecom verdwijnen.
Bewuste ISP-keuze
Op sociale media regende het direct reacties van mensen die KPN's voorgenomen schrappen van XS4ALL betreurden. "Nou als XS4ALL KPN wordt, ga ik na twintig jaar ergens anders heen", stelde een Groningse journalist bijvoorbeeld op Twitter. "Ik kies heel specifiek voor XS4ALL, niet voor een anonieme grote organisatie", tweette datajournalist Stephan Okhuijsen.
Eenzelfde sentiment uitte schrijfster Karin Spaink, die in haar strijd tegen de Scientology-kerk is gesteund door XS4ALL. "Seconded. Ik heb geen enkele behoefte aan een @KPN-abo, ik heb weloverwogen voor @XS4all gekozen. Jullie verliezen dan een klant die al 25 jaar abonnee is. #doehetniet", aldus Spaink.
KPN: in gesprek blijven
Volgens petitiestarter Verdel heeft KPN positief gereageerd op het verzoek voor een gesprek, maar is er nog geen datum. Ook oud-directeur van XS4ALL Doke Pelleboer is bij het actiecomité betrokken. Een woordvoerder van KPN stelde eerder dat het telecombedrijf met klanten in gesprek wil blijven over de ontwikkelingen rond XS4ALL. Ook benadrukte het bedrijf dat klanten hun XS4ALL-e-mailadres kunnen behouden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee