Overslaan en naar de inhoud gaan

Progress ziet voortuitgang in SaaS

Progress levert bedrijven software voor ontwikkeling en functioneel beheer van applicaties. Traditioneel gaat het daarbij om applicaties die bij gebruikersorganisaties draaien of worden ‘gehost’, maar daarin komt nu dus snel verandering. Gebruikers die de overstap naar SaaS willen maken, moeten hun bedrijfsmodel daarop aanpassen. Verder is het van belang nieuwe markten te benaderen en daar kansen te creëren.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Bovendien vergt ontwikkeling van SaaS-oplossingen kennis op het gebied van architectuur en integratie. Progress stimuleert SaaS-initiatieven bij partners door in deze omschakeling zowel bedrijfsmatig als marketingtechnisch en technologisch te ondersteunen.

Volgens Colleen Smith, Director Software as a Service bij Progress, zal ongeveer de helft van alle Progress-partners SaaS binnen afzienbare tijd in zijn bedrijfsmodel hebben opgenomen. Volgens Smith is deze internationale groei van SaaS als nieuw concept ook zichtbaar in Nederland. “Nederland kent veel mkb-bedrijven, wat voor onze SaaS-partners een belangrijke stimulans is. In dit segment is de vraag naar uitgebreide functionaliteit van software tegen een lage prijs groot. Daar liggen voor Nederlandse partners veel kansen. Zij kunnen bijvoorbeeld hun oplossingen voor de grootzakelijke markt zodanig aanpassen, dat ze op SaaS-basis geschikt zijn voor het mkb-segment. (...) Doordat wij overtuigd zijn van de brede mogelijkheden van SaaS, kunnen onze partners gratis beschikken over de tools. Wij stellen vervolgens gezamenlijk met partners een betalingsmodel op voor het gebruik van de SaaS-diensten, waarbij Progress meedeelt in de opbrengsten van de ontwikkelde diensten.”

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in