Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce investeert meer in marketing

De omzet van Salesforce in het 2e kwartaal bedroeg 731,6 miljoen dollar. Analisten waren gemiddeld uitgegaan van 728,2 miljoen dollar. Ook de winst per aandeel lag boven verwachting: 42 dollarcent per aandeel, vergeleken met de 39 cent waar Wall Street vanuit ging. Op basis van de zogeheten GAAP-boekhoudregels leed het bedrijf een nettoverlies van 9,8 miljoen dollar. Er was op een verlies van 14,9 miljoen dollar gerekend.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Hogere kosten verkoop en marketing drukken de winst

Hogere uitgaven aan verkoop en marketing zorgen ervoor dat Salesforce.com in het lopende, 3e kwartaal minder winst verwacht dan analisten dachten. Het bedrijf gaat uit van 31 tot 32 dollarcent per aandeel, terwijl door persbureau Bloomberg geraadpleegde analisten 34 dollarcent in hun kristallen bol zagen. Wel overtreft de voorspelde omzet de verwachtingen enigszins: 773 tot 777 miljoen dollar in plaats van 772 miljoen dollar.

Met hogere uitgaven aan verkoop en marketing probeert Salesforce.com, de grootste leverancier ter wereld van online-software voor klantenbeheer, bedrijven te paaien die hun lokaal draaiende CRM-software willen vervangen door een cloudoplossing. Deze strategie lijkt vruchten af te werpen: Salesforce.com heeft voor 4,1 miljard dollar aan getekende contracten in portefeuille waarvoor klanten nog niet zijn gefactureerd.

Voor het hele boekjaar, dat tot januari 2013 doorloopt, verwacht het bedrijf een omzet van 3,03 tot 3,04 miljard dollar. De winst zal uitkomen op 1,48 tot 1,51 dollar per aandeel.

Nieuwe HR-software Work.com op conferentie onthuld

Van 18 tot 21 september houdt Salesforce.com zijn gebruikersconferentie Dreamforce. Topman Marc Benioff wil dan een nieuwe tool voor personeelsafdelingen presenteren onder de naam Work.com. Het bedrijf wil ook zijn software voor marketing uitbreiden. In een toelichting op de kwartaalcijfers zei Benioff dat nu zo’n 10 procent van alle reclamebestedingen op Facebook wordt gedaan via Buddy Media, een recente overname van Salesforce.com.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in