Salesforce investeert meer in marketing
Hogere kosten verkoop en marketing drukken de winst
Hogere uitgaven aan verkoop en marketing zorgen ervoor dat Salesforce.com in het lopende, 3e kwartaal minder winst verwacht dan analisten dachten. Het bedrijf gaat uit van 31 tot 32 dollarcent per aandeel, terwijl door persbureau Bloomberg geraadpleegde analisten 34 dollarcent in hun kristallen bol zagen. Wel overtreft de voorspelde omzet de verwachtingen enigszins: 773 tot 777 miljoen dollar in plaats van 772 miljoen dollar.
Met hogere uitgaven aan verkoop en marketing probeert Salesforce.com, de grootste leverancier ter wereld van online-software voor klantenbeheer, bedrijven te paaien die hun lokaal draaiende CRM-software willen vervangen door een cloudoplossing. Deze strategie lijkt vruchten af te werpen: Salesforce.com heeft voor 4,1 miljard dollar aan getekende contracten in portefeuille waarvoor klanten nog niet zijn gefactureerd.
Voor het hele boekjaar, dat tot januari 2013 doorloopt, verwacht het bedrijf een omzet van 3,03 tot 3,04 miljard dollar. De winst zal uitkomen op 1,48 tot 1,51 dollar per aandeel.
Nieuwe HR-software Work.com op conferentie onthuld
Van 18 tot 21 september houdt Salesforce.com zijn gebruikersconferentie Dreamforce. Topman Marc Benioff wil dan een nieuwe tool voor personeelsafdelingen presenteren onder de naam Work.com. Het bedrijf wil ook zijn software voor marketing uitbreiden. In een toelichting op de kwartaalcijfers zei Benioff dat nu zo’n 10 procent van alle reclamebestedingen op Facebook wordt gedaan via Buddy Media, een recente overname van Salesforce.com.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee