Zeven op de tien telewerkers thuis productiever
Flexwerken goed of slecht voor creativiteit?
Daarnaast zegt 38 procent van de respondenten dat zij creatiever zijn als ze de mogelijkheid hebben om te flexwerken. Dit is opmerkelijk, aangezien Marissa Mayer, de CEO van Yahoo, enkele weken geleden juist aankondigde telewerken voortaan te willen beperken, omdat werken buiten kantoormuren juist de creativiteit zou belemmeren. Ook een ander groot Amerikaans bedrijf, Best Buy, heeft laten weten telewerken tot het uiterste te willen beperken. Net als Yahoo bevindt dit bedrijf zich middenin een reorganisatie. Beide bedrijven denken dat je maar beter al je personeel fysiek op kantoor kunt hebben, omdat er dan veel beter samengewerkt kan worden.
Extra zichtbaar
Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna de helft van de ondervraagde thuiswerkers (47 procent) zich extra inspant om meer zichtbaar te zijn als zij thuiswerken, bijvoorbeeld door meer e-mails te sturen en telefoontjes te plegen. Zo’n 30 procent voelt zich wel eens schuldig over afwezigheid op kantoor en bijna 40 procent zegt meer uren te maken om te bewijzen dat ze niet hun snor zitten te drukken thuis.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee