Essent-storing deels voorbij
De storing legde het interne IT-systeem van het bedrijf plat. Daardoor waren medewerkers niet meer telefonisch of via de chat bereikbaar. Dochteronderneming Energiedirect kampte met hetzelfde probleem. Er zou geen sprake zijn van een cyberaanval.
'Klantgegevens kloppen niet'
Klanten die het nu weer lukt om in te loggen klagen over klantgegevens die niet meer zouden kloppen. Zo zou in sommige gevallen het vermelde verbruik niet overeenkomen met wat er op de meter staat. Ook zouden termijnbedragen "plotseling" hoger zijn dan voor de storing. Ook lukt het klanten niet om de termijnbedragen aan te passen.
De zegsvrouw zegt dezelfde klachten te horen, maar heeft de problemen nog niet kunnen toetsen. Dat komt ook doordat de klantenservice niet bereikbaar was, waardoor klanten hun verhaal niet konden doen. Het bedrijf werkt hard aan het oplossen van de problemen. Wat de oorzaak van de storing is, is nog onbekend.
Verbruiks-app nog niet bereikbaar
Op de eigen website meldt Essent in een update van donderdagochtend dat de bereikbaarheid via telefoon en live chat weer op orde is, maar dat het druk is. De wachttijden zijn dus lang. "Je kunt Mijn Essent ook weer gebruiken en je gegevens bekijken. De VerbruiksManager+ app is helaas nog niet bereikbaar. Als we de storing hebben opgelost, updaten we dit bericht."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee