IBM: Iedere Mac die we kopen bespaart ons geld
Op dit moment werken al 130.000 IBM'ers met een Apple-product; dat gaat dan in veel gevallen om een iPhone en/of een iPad. Voor de ondersteuning van die 130.000 mensen kan IBM volstaan met een helpdesk van 24 man. De eerste ervaringen met de MacBook zijn in dit opzicht ook gunstig. Van de MacBook'ers belt maar 5 procent de helpdesk om hulp, terwijl van de gebruikers van de Windows-pc's 40 procent de helpdesk nodig heeft. "Iedere Mac die we kopen verdient en bespaart geld voor IBM", zei Fletcher Previn, vice president Workplace-as-a-Service bij IBM, op de gebruikersconferentie van JAMF Software in Minneapolis.
De software van JAMF Software speelt een belangrijke rol in het drukken van de beheerskosten. Die software maakt het voor gebruikers eenvoudiger om applicaties te installeren uit een lijst toegestane software en de MacBook te configureren. Daardoor is de MacBook-eigenaar minder tijd kwijt met dat soort klusjes, en heeft hij er ook minder problemen mee.
IBM en Apple werken sinds vorig jaar samen bij het aan de man brengen van oplossingen voor de zakelijke markt. Die samenwerking richtte zich in eerste instantie op iPhone en iPad. Sinds augustus helpt IBM zakelijk klanten desgewenst ook met het integreren van Macs in hun bestaande IT-infrastructuur, op basis van het eigen Mac@IBM-programma.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee