Overslaan en naar de inhoud gaan

Mac's moeten IBM meer agile maken

In een keynote tijdens de 2015 JAMF Nation User Conference schetste Previn de doelstellingen en resultaten van het interne Mac@IBM programma, dat hij typeerde als een aanjager van een transformatie die IBM meer 'agile' moet maken. Nadruk in zijn betoog lag op de verdiensten die de Apple-systemen hebben voor de gebruikers. En die blijken wel het duidelijkst uit het geringe beroep dat die gebruikers doen op de helpdesk.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Prijsverschil snel terugverdiend

De gebruikers van de 130.000 Mac- en iOS-devices die IBM op dit moment in gebruik heeft, ondervinden zo weinig problemen dat de helpdesk niet meer dan 24 medewerkers nodig heeft voor de groep. Dat komt neer op minder dan 1 helpdeskmedewerker per 5000. Het verhaal dat de spullen van Apple duur zijn, is volgens Previn dan ook kortzichtig; ja de aanschafprijs ligt wat hoger, maar die meerprijs wordt snel terugverdiend. Door lagere operationele kosten, maar ook door meer tevreden werkers, die meer focus op hun werk kunnen hebben doordat hun computer zelf minder aandacht van hen vraagt.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in