Mailstoring XS4ALL kwam niet door KPN-integratie
Het dochterbedrijf van KPN heeft deze week op dinsdag en woensdag twee keer storingen met de eigen mailservers gehad. Klanten hadden geen toegang tot de webmail van de internetaanbieder en ook lokaal geïnstalleerde mailprogramma's konden mails niet ontvangen en versturen, en serverside mappen niet openen.
Probleem in de configuratie
Terwijl KPN bezig is met het overhevelen van XS4ALL-systemen naar de eigen infrastructuur, blijkt die operatie níet te hebben geleid tot de twee mailstoringen in twee opeenvolgende dagen. "Navraag leert dat deze niet gerelateerd is aan de migratie naar KPN servers", antwoordt een KPN-woordvoerder op vragen van AG Connect.
Hij geeft aan dat de verstoring van de maildienstverlening "te maken had met een probleem met de storage hardware". De onderliggende opslag voor de mailservers is vorige week vervangen, wat volgens de woordvoerder is gedaan "als onderdeel van onze reguliere werkzaamheden". Die geplande vervangingsoperatie heeft echter "de afgelopen dagen voor een probleem in de configuratie gezorgd".
Bedrijf baalt
Deze verklaring over de oorzaak van de mailstoring is inmiddels door XS4ALL ook gecommuniceerd op Twitter. De woordvoerder benadrukt in zijn reactie aan AG Connect dat het bedrijf baalt van het ongemak dat de storing bij de mailservers bij klanten heeft veroorzaakt. Beide storingen zijn binnen enkele uren opgelost.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee