Nederland scoort hoog met ernstige IT-incidenten
Gemiddeld logt een organisatie 1200 IT-incidenten per maand, waarvan er 5 worden aangeduid als ernstig. Uiteraard, hoe groter de organisatie hoe meer gelogde incidenten. Een grote organisatie logt gemiddeld 2.749 incidenten, een kleine organisatie zit op 650 log entries.
Het is een uitdaging om in het woud aan gelogde data te bepalen welke van de IT-incidenten prioriteit heeft of moet krijgen. Van de ondervraagde organisatiees zegt 70 procent dat het meest recente ernstige IT-incident reputatieschade tot gevolg had.
Bijna 80.000 euro per incident
Nederlandse bedrijven zijn bij elk bedreigend incident gemiddeld 78.796 euro kwijt. Dit verlies komt onder andere voort uit de combinatie van mankracht en tijd die nodig is om het probleem op te lossen. Gemiddeld zijn er 6,7 IT-personeelsleden bij een IT-incident betrokken en kost het 5,8 uur om een aanval op te lossen. Volgens de onderzoekers duurt dit te lang.
Toch vindt 45 procent van de Nederlandse organisaties dat ze goed om kunnen gaan met de hoeveelheid incidenten. Op internationaal niveau ligt dit positieve eigen oordeel op slechts 34 procent. Verder geeft 14 procent van de Nederlandse bedrijven aan echt moeite te hebben met de omvang van IT-incidenten.
Grote blinde vlek
Vooral bij het detecteren en onderzoeken van de incidenten is verbetering mogelijk. Organisaties worstelen met het effectief monitoren van hun netwerk en IT-voorzieningen. Maar liefst 80 procent van de bedrijven heeft blinde vlekken waardoor ze niet in staat zijn om snel te reageren. Slechts 2,5 procent heeft volledig zicht op de volledige infrastructuur.
MEER AG CONNECT?
Altijd op de hoogte blijven van het laatste IT-nieuws? Volg ons op Twitter, like ons op Facebook of abonneer je op onze nieuwsbrief.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee