Ook Tikkies geraakt door lange storing ABN AMRO
De storing is net na het middaguur bevestigd door ABN AMRO, op het Twitter-account van de bank. "Op dit moment zijn onze website en Mobiel Bankieren app helaas slechter bereikbaar door een storing. Probeer het alsjeblieft later nog eens. We werken er hard aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!" Vóór deze tweet hadden diverse gebruikers al geklaagd dat de digitale diensten van de bank niet toegankelijk waren.
De Twitter-tijdlijn van ABN AMRO staat vol met klagende klanten. Daaruit blijkt dat niet alleen de mobiele app van ABN AMRO dienst weigert, maar dat ook internetbankieren via de website niet werkt. Het webcareteam was daar een uur eerder al van op de hoogte geraakt, aldus een reactie vanochtend aan een klant die een 'onbekende fout' en een Java-stacktrace kreeg.
Gisteren (ook) al
Verder blijken ook Tikkie- en iDeal-betalingen te zijn geraakt door de storing die mogelijk al sinds halverwege dinsdagochtend gaande is. Op het beschikbaarheidsoverzicht van iDeal zijn diepe dalen te zien voor ABN AMRO. Dit geldt voor deze ochtend en middag. Over de afgelopen dagen is hier en daar een kleine iDeal-verstoring voor ABN AMRO te zien. De bank zelf heeft echter op zijn Twitter-account gisteren ook al aangegeven dat er een storing liep. Het is nog onbekend of hier sprake is van een aanhoudende of terugkerende storing, of dat het losse incidenten zijn. De storing van gisteren leek toen wel opgelost.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee