Microsoft compenseert Azure-klanten na beschamende storing
Het kostte Microsoft 12 uur om de problemen zo ver te verhelpen dat minder dan 1 procent van de Azure-diensten nog niet goed functioneerde door storing. Dat laatste procentje had Microsoft 7 uur later 'up and running'.
Klanten reageerden op verschillende fora furieus op de storing. Vooral de oorzaak lokte veel kritiek uit. Dat certificaten tijdig vernieuwd moeten worden, is immers algemeen bekend. Het is ook niet erg ingewikkeld om het vernieuwingsschema automatisch bij te houden. En bovendien werd Azure ook vorig jaar al eens op de knieën gebracht door een probleem met een certificaat.
Microsoft biedt excuses aan
Steve Martin, Microsofts manager Azure Business & Operations, heeft inmiddels per blog zijn excuses aangeboden aan de Azure-klanten. Hij zegt ook toe dat Microsoft de zaak tot de bodem toe zal uitzoeken. Klanten kunnen rekenen op vergoeding overeenkomstig de bepaling in hun service level agreement. Die vergoeding wordt automatisch verrekend op de eerstvolgende nota. Van een extraatje of een vergoeding aan klanten die geen compensatie afgesproken hebben - zoals de XBox Live-abonnees - is kennelijk geen sprake.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee