Overslaan en naar de inhoud gaan

Startup zag Amazons cloudstoring aankomen

2 uur voordat Amazon Webservices (AWS) op 22 oktober de storing in groteopslagsystemen van Amazons EC2-cloud in Noord-Virginia meldde, kon het beginnend bedrijfje Boundary het probleem al zien aankomen.
donderwolk met bliksem
© CC BY 2.0 - Flickr.com
CC BY 2.0 - Flickr.com

Boundary houdt zich bezig met applicatiemonitoring en werkt aan een waarschuwingssysteem voor cloudstoringen. Volgens Boundary toonde AWS’ meest recente storing aan dat het systeem op grote schaal werkt. Het is de eerste keer dat de werking werd aangetoond.

Boundary levert een applicatie performance management (APM) tool, dat de prestaties van virtuele machines in een datacenter of de public cloud meet. De analyse van de gegevens koppelt Boundary terug aan klanten in de vorm van informatie over de gezondheid van hun systemen.

Abnormale activiteit voor storing

2 uur voor Amazon vorige week maandag de storing in de Elastic Block Storage (EBS) machines zelf meldde, kon Boundary al abnormale activiteit in AWS’ cloud vaststellen. De agents geïnstalleerd op de systemen van meer dan 300 klanten van Boundary stopten met hun continue rapportages. Dataverkeer van AWS’ cloud naar de servers van Boundary viel met 27 procent terug, van 38 Mbps naar 28 Mbps. De vertragingen die optraden in het heen-en-weer verkeer van data van AWS naar Boundary waren 3 maal groter dan het normale niveau.

Boundary meet alleen de prestaties van VM’s en kan daarom niets zeggen over de oorzaken van de storing die Amazon vorige week trof. Het verminderde netwerkverkeer kan betekenen dat klanten problemen ondervonden op hun cloudsystemen. Maar het kan ook betekenen dat de virtuele machines geen data vanaf AWS naar Boundary konden sturen. “Hoe dan ook, het was een abnormale piek, dus we wisten dat er iets stond te gebeuren,” schreef Molly Stamos van Boundary in een blog.

Cloudklanten vooraf voor storing waarschuwen

Boundary stelt zich ten doel cloudklanten zo snel mogelijk te waarschuwen als er een probleem op komst is. Het systeem om deze waarschuwingen aan klanten door te geven is nog niet af. Kennis hebben van een naderende storing kan belangrijk zijn, zegt Stamos, omdat klanten dan nog in staat zijn om workloads uit de getroffen Availability Zone te verplaatsen naar een andere, of over te zetten naar het eigen datacenter.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in