Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple erkent iMessage-bug en belooft fix

Apple is bepaald niet snel met het aanpakken van het probleem dat al sinds 2011 bestaat, toen iOS 5 werd geïntroduceerd. Wie een iMessage stuurt naar een voormalig iPhone-gebruiker kan dat net zo goed niet doen: het bericht komt nooit aan.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In de gedachtegang van Apple, is het blijkbaar ondenkbaar dat iPhone-klanten iets anders kiezen dan een iPhone, want de software aan de serverkant van de dienstverlening merkt zo verandering niet op. In plaats van het iMessage-bericht om te zetten in een reguliere sms blijft het ergens in het kanaal steken.

Probleem deels opgelost

Apple zegt het probleem deels te hebben opgelost, maar nog niet helemaal. Daarvoor is software-update nodig, zegt Apple in een verklaring tegen Re/Code. Mogelijk komt die in de vorm van iOS 7.1.2, die vermoedelijk komende week beschikbaar komt.

Het iMessage-probleem heeft zelfs geleid tot een groepsrechtszaak (class-action suit) in Californië. Daarin beschuldigt een vrouw Apple er van het voormalige klanten onmogelijk te maken de diensten van een concurrent volledig te gebruiken. De zaak werd vorige week aangespannen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in