Apple kan groeitempo in smartphonemarkt niet bijbenen
Daar staat tegenover dat de gemiddelde groei in smartphoneverkopen steeds verder bij de groei in iPhone-verkopen wegloopt. Zelfs als Apple zijn groei op het niveau van de vorige kwartalen had kunnen vasthouden, was het gat met het gemiddelde groter geworden. Vooral de producenten van goedkopere smartphones voor de Aziatische markt realiseerden hoge groei. Dat maakt het waarschijnlijk dat de relatief hoge prijs van de iPhones een rol speelt bij het achterblijven van de groei. Of men bij Apple wakker ligt van de snellere groei van concurrenten die een ander marktsegment bedienen, is natuurlijk een heel andere kwestie.
Samsung afgetekend marktleider
In totaal vonden 240 miljoen smartphones hun weg naar de klant, in het tweede kwartaal van dit jaar. Dat waren er 52,3 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2012. Samsung is met 72,4 miljoen verkochte smartphones verreweg de grootste leverancier; het verkocht 44 procent meer smartphones dan vorig jaar. Sterkste groeier was Lenovo, dat met 11,3 miljoen verkochte toestellen 130 procent mer verkocht dan vorig jaar. Het wist LG net niet te passeren, omdat dat bedrijf ook sterk groeide. LG bleef dankzij een groei van 108 procent de op twee na grootste producent met 12,1 miljoen verkochte toestellen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee