Chinese smartphone startup harkt 1,1 miljard financiering binnen
Het bedrijf was tot nog toe vooral actief op de Chinese markt, maar heeft ambitieuze plannen voor expansie van zijn afzetmarkt. Hoewel eerdere plannen om in 2014 in 10 markten actief te zijn, werden teruggeschroefd, is Xiaomi hard bezig India en Indonesië te veroveren. Daarna staat Brazilië op het programma.
De forse kapitaalinjectie in Xiaomi maakt het tot een bedrijf om serieus rekening mee te houden. Het bedrijf heeft weliswaar nog geen plannen voor het bewerken van de Europese en Noord-Amerikaanse markten, maar werd eerder dit jaar toch al door Strategy Analytics uitgeroepen tot derde smartphoneproducent ter wereld na Samsung en Apple, maar hoger in de ranglijst dan LG.
Xiaomi doet het zo goed in opkomende markten omdat het bedrijf uitstekende specs en fraaie vormgeving weet te combineren met lage verkoopprijzen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee