Mobieltje en internet zijn belangrijker dan vakantie
Uit het onderzoek blijkt dat de consument op een nogal gefragmenteerde manier communiceert. Ruim driekwart van de ondervraagden communiceert dagelijks via email, terwijl respectievelijk dik de helft dagelijks de mobiele telefoon gebruikt. Opmerkelijk is dat het gebruik van de vaste telefoon (met 41 procent) lager ligt dan dat van het mobieltje. Bij jongeren onder de 25 jaar scoren instant messaging (IM) en sociale netwerken hoog. IBM denkt dat deze diensten in de komende 5-10 jaar steeds meer via de mobiele telefoon zullen worden gebruikt.
Bij het kiezen van de leverancier voor communicatiediensten kijkt driekwart van de ondervraagden eerst naar de kosten en pas daarna naar de kwaliteit van het netwerk en de klantenzorg. Ofschoon consumenten niet bereid zijn hun mobiele telefoon en internetverbinding op te geven, doen ze wel van alles om de kosten laag te houden. De meeste ondervraagden vertrouwen hun persoonlijke informatie eerder toe aan telecom operators dan aan retail organisaties (Albert Heijn, etc.) of partijen als Google en Microsoft.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee