Nest beweegt nu al richting hellend vlak
Tony Fadell, CEO van Nest, blijft erbij dat privacy hoog in het vaandel staat bij de maker van de slimme, aan internet verbonden huisthermostaat en dito brandmelder. Vorige week nog beweerde hij in een interview met Re/code dat de overname door Google daarin geen verschil maakte. Maar gisteren tijdens een interview op het podium van de Duitse conferentie Digital-Life-Design, voegde hij daar een essentiële opmerking aan toe: "...op dit moment".
En hij voegde er aan toe: "Wanneer er verandering in ons beleid komt, zullen wij daar transparant over zijn."
Nest verzamelt al gebruiksgegevens
Fadell is er ook duidelijk over dat van elke thermostaat en brandmelder gegevens door Nest worden verzameld. Die blijven - vooralsnog dus - binnen de organisatie van Nest en dienen alleen om de producten te verbeteren.
Het lijkt een kwestie van tijd voordat de nieuwe eigenaar Google op een of andere manier een greep doet in de datakluis van Nest. Het bedrijf bestaat immers vanwege het verzamelen van klantprofielen om die in te zetten voor de verkoop van advertenties. Google heeft anders ook niet zo veel redenen om een bedrijf als Nest in te lijven voor zo'n groot bedrag.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee