Overslaan en naar de inhoud gaan

Nest beweegt nu al richting hellend vlak

Tony Fadell, CEO van Nest, blijft erbij dat privacy hoog in het vaandel staat bij de maker van de slimme, aan internet verbonden huisthermostaat en dito brandmelder. Vorige week nog beweerde hij in een interview met Re/code dat de overname door Google daarin geen verschil maakte. Maar gisteren tijdens een interview op het podium van de Duitse conferentie Digital-Life-Design, voegde hij daar een essentiële opmerking aan toe: "...op dit moment".
Business
Shutterstock
Shutterstock

En hij voegde er aan toe: "Wanneer er verandering in ons beleid komt, zullen wij daar transparant over zijn."

Nest verzamelt al gebruiksgegevens

Fadell is er ook duidelijk over dat van elke thermostaat en brandmelder gegevens door Nest worden verzameld. Die blijven - vooralsnog dus - binnen de organisatie van Nest en dienen alleen om de producten te verbeteren.

Het lijkt een kwestie van tijd voordat de nieuwe eigenaar Google op een of andere manier een greep doet in de datakluis van Nest. Het bedrijf bestaat immers vanwege het verzamelen van klantprofielen om die in te zetten voor de verkoop van advertenties. Google heeft anders ook niet zo veel redenen om een bedrijf als Nest in te lijven voor zo'n groot bedrag.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in