Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclame via smartphone sterk in opkomst'

Bijna de helft ziet de smartphone als het marketingkanaal van de toekomst, blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau MediaScience en reclamevakblad Adformatie.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Het onderzoek richtte zich op ongeveer honderd marketingspecialisten van de grootste adverteerders in Nederland. Daarvan zei 60 procent het afgelopen jaar meer aan mobiele marketing te hebben besteed dan in 2014. Bij bijna één op de tien adverteerders nam het budget toe met meer dan de helft.

De meeste bedrijven die graag producten aan de man willen brengen, kiezen voor mobiele websites. Ook het hebben van een eigen app is populair. Komend jaar willen adverteerders ook sterker gaan insteken op mobiele kortingsbonnen en het toezenden van reclame via bluetooth en zogeheten beacons. Circa driekwart van de ondervraagden gaf aan op het gebied van mobiele marketing voorlopig prioriteit te geven aan de smartphone, boven bijvoorbeeld de tablet.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in