'Apple' nog steeds de waardevolste merknaam
Minder geruststellend voor Apple is wellicht dat Samsung wel sneller stijgt, met 34 procent ten opzichte van vorig jaar. Als beide bedrijven op deze voet doorgaan dan zullen de Koreanen - ietwat theoretisch bezien - Apple ergens in 2015 voorbij streven. De onderzoekers schrijven de snellere waardegroei van het Samsung toe aan de sterk verbeterde reputatie van betrouwbaarheid, een hoger innovatietempo en het bredere assortiment.
Top-5 geheel en al IT
Opmerkelijk in de lijst van Brand Finance is dat ook de derde, vierde en vijfde plaats door IT-merken worden opgeëist: 'Google', 'Microsoft' en 'Verizon', met waarderingen van respectievelijk 69 (+31%), 63 (+38%) en 53 (+74 procent) miljard dollar.
Brand Finance berekent de merkwaardes op basis van een complexe procedure die moet uitwijzen hoeveel geld de houders van de betreffende merknamen hypothetisch gezien in de wacht zouden kunnen slepen door hun merk op basis van licenties beschikbaar te stellen aan andere bedrijven.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee