Facebook moet en zal naar China
De vrijheid van meningsuiting in China is beperkt, zeer beperkt. Yahoo werd gedwongen om informatie te geven over activisten, die vervolgens in de gevangenis belandden. Microsoft sloot het weblog van een vredesactivist en Google paste zijn zoekresultaten sterk aan, zodat bepaalde termen niet meer gevonden konden worden.
En dan nu Facebook, dat vastbesloten lijkt om zich een positie te verwerven in China. Het sociale netwerk is al sinds 2009 niet meer regulier op te roepen op internet. En sinds 2014 is er een Chinese blokkade voor Instagram. Maar desondanks wil Zuckerberg het opnieuw proberen. Zuckerberg heeft Beijing al laten weten dat hij en zijn bedrijf zich zullen houden aan alle regels die de Chinese overheid maar wil opleggen.
Het is duidelijk een geldkwestie. Het aantal Chinese gebruikers van internet is inmiddels gegroeid tot zo'n 700 miljoen en dat is een zeer groot publiek om voor te adverteren. Die advertenties gaan Facebook veel inkomsten opleveren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee