Overslaan en naar de inhoud gaan

Google wint met betaalde kliks

Dit blijkt uit cijfers van ComScore, het onderzoeksbureau dat vorige maand veel kritiek te verduren kreeg met zijn analyses van van de online-advertentiemarkt. De groei van het aantal kliks op Google's zoekopdrachtgerelateerde advertenties bedroeg in april 20 procent in vergelijking met een jaar eerder. Yahoo daarentegen zag een daling van 4,4 procent en Microsoft zag zelfs een daling van 9 procent in zijn betaalde kliks.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De commotie rond ComScore's visie op de markt eerder dit jaar werd veroorzaakt doordat het onderzoeksbureau naar de totale online advertentiemarkt had gekeken in de Verenigde Staten en het accent gelegd op het succes van banners en andere statische online advertenties. Google toonde enkele dagen later met zijn kwartaalcijfers aan dat juist de inkomsten uit gerichte advertenties sterk toenamen. Bovendien groeit het bedrijf harder buiten, dan in de Verenigde Staten, onder meer door de verslechterde economische situatie aldaar.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in