Google wint met betaalde kliks
Dit blijkt uit cijfers van ComScore, het onderzoeksbureau dat vorige maand veel kritiek te verduren kreeg met zijn analyses van van de online-advertentiemarkt. De groei van het aantal kliks op Google's zoekopdrachtgerelateerde advertenties bedroeg in april 20 procent in vergelijking met een jaar eerder. Yahoo daarentegen zag een daling van 4,4 procent en Microsoft zag zelfs een daling van 9 procent in zijn betaalde kliks.
De commotie rond ComScore's visie op de markt eerder dit jaar werd veroorzaakt doordat het onderzoeksbureau naar de totale online advertentiemarkt had gekeken in de Verenigde Staten en het accent gelegd op het succes van banners en andere statische online advertenties. Google toonde enkele dagen later met zijn kwartaalcijfers aan dat juist de inkomsten uit gerichte advertenties sterk toenamen. Bovendien groeit het bedrijf harder buiten, dan in de Verenigde Staten, onder meer door de verslechterde economische situatie aldaar.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee