Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsofts Bing zoekt nog steeds beter dan Google

Experian Hitwise bepaalt de succesratio door in een steekproef van 10 miljoen Amerikaanse internetgebruikers te meten, hoe vaak gebruikers van een zoekopdracht op een van de links in hun zoekresultaten klikken. Daarin liggen Bing en Yahoo! Search – dat is gebaseerd op Microsofts zoekmachine - duidelijk voor op Google. Voor Yahoo! Search lag dat doorklikpercentage in juli op 81,4 procent, voor Bing op 80 procent, en voor Google op 67,6 procent.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Het goede nieuws voor Google is, dat het de doeltreffendheid van zijn zoekresultaten kennelijk wat heeft weten op te vijzelen. Vergeleken met een half jaar terug heeft Google 2,6 procentpunt gewonnen. Yahoo! Search heeft het niveau weten vast te houden, Bing is een procentpunt achteruit gegaan.

Google verliest terrein in VS
Daar staat tegenover dat de afkalving van Googles aandeel in de afgevuurde zoekopdrachten gestaag doorzet. In juli werd 66,1 procent van de zoekopdrachten in de VS via Google afgevuurd. In januari was dat 68 procent.

Yahoo! Search is nu goed voor 15,1 procent van de zoekopdrachten, Bing handelt 13 procent af. De Bing-zoekmachines sleepten daarmee slechts een deel van het verlies van Google in de wacht: 0,6 procentpunt, om precies te zijn. De rest ging naar de ruim 70 andere zoekmachines die men in de VS kan raadplegen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in