Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument VS vult kerstsok via internet

Net als 'echte' winkels een paar dagen terug op 'Black Friday' lokten internetshop bezoekers met talloze aanbiedingen. IBM becijferde dat de verkopen via internet tot nu toe 18 procent hoger zijn dan een jaar geleden.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Enkele websites begaven het tijdens Cyber Monday als gevolg van de zeer grote aantallen bezoekers. Zo lagen de sites van winkelketen Target en die van de betaaldienst PayPal enige tijd plat. Ook de sites van Foot Locker, Groupon en Victoria’s Secret konden de drukte niet aan.
Target loste dit op door de bezoekers in een wachtrij te plaatsen zodat het zelf de aantallen kon managen. Het bedrijf meldde dat het gisteren het grootste aantal bezoekers ooit had gekregen op zijn website.

Naar verwachting komt het totaalbedrag van de aankopen dit jaar op een record van 3 miljard dollar (2,8 miljard euro). 'Cyber Monday' lijkt daarmee een succes te worden, daags na de tegenvallende verkopen op 'Black Friday', de officieuze start van de kerstinkopen.

Bij bijna een derde van de transacties gaat het om een smartphone of een tablet. Andere populaire artikelen waren tv's van Samsung, Sony en LG Electronics, de Apple Watch, hoverboards, het videospel Skylanders en producten rond de filmserie Star Wars.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in